Haluatko eroon plantaarifaskiitista lopullisesti?

Kaikki mitä tarvitset, yhdessä verkkokuntoutuksessa

- Vähentämään kipuja

- Lisäämään toimintakykyä

- Kehittämään suorituskykyä

- Ennaltaehkäisemään vaivan uusiutumisen

Kyllä, haluan tämän kaiken!

Mikä on plantaarifaskiitti?

Plantaarifaskiitti eli plantaarinen faskiopatia on yleisin syy kantapääkivun aiheutumiseen.  

On arvioitu, että noin 10% ihmisistä kärsii plantaarifaskiitin oireista elämänsä aikana ja se kattaisi 8% juoksuvammoista.

Maailmanlaajuisesti arviolta 2 miljoona ihmistä saa hoitoa plantaarifaskiitin kipuihin vuosittain, joten mikäli sinulla on plantaarifasktiin oireita, et ole yksin.

Plantaarifaskiitille on tyypillistä voimakas kipuarkuus kantapään etuosalla jalkapohjassa tai jalkaterän/kantapään sisäsivulla. Erityisesti aamulla tai levon jälkeen ensi askelten aikana kipu kantapään etuosalla on voimakkaimmillaan. 

Tässä videolla käyn läpi mikä on plantaarifaskiitti. 

- Mitkä ovat plantaarifaskiitin oireet?

- Miten nopeasti plantaarifaskiitin kivusta voidaan päästä eroon? 

 

 

 

Väärä tieto ja suoranaiset valheet pilaavat plantaarinfaskiitin kuntoutuksen!

Mikäli olet jo yrittänyt kuntouttaa plantaarfaskiittia, siinä kuitenkaan onnistumatta, voi olla, että olet törmännyt seuraaviin väitteisiin.

Jos hoidat plantaarifaskiitiasi ensi kertaa, älä anna näiden virheiden johtaa sinua harhaan!

VALHEET JA VÄÄRÄ TIETO
"Sinun pitää vain löytää oikeat kengät"

"Sinun on pakko hankkia pohjalliset"

"Sinun pitäisi käyttää yölastaa tai venytyssukkaa."

"Plantaarifaskiitti johtuu siitä, että sinulla on lättäjalat"

"Koska sinulla plantaarifaskiitti, tarvitset leikkausta."

"Sinulla on vain liian kireät pohkeet"

"Plantaarifaskiitti hoituu venyttelyllä."

"Sinun täytyy vain levätä."

"Plantaarifaskiitti johtuu siitä, että sinulla on korkeakaarinen jalkaterä"

"Ainoa asia, joka auttaa sinua, on kortisoni-injektio"

 

Mikään edellä mainituista asioista ei toimi PITKÄAIKAISESTI, vaan kaikki hoitavat oireita - eivät todellista vaivan syytä.

Ei ole sinun syysi, jos olet kokeillut monia edellä mainituista asioita, saamatta niistä hyötyjä. "Quick fixejä" on myynnissä nykyään kaikkiin eri vaivoihin, myös plantaarifaskiittiin.

 

TOTUUS JA UUSIN TUTKITTU TIETO

Nämä asiat olisi halunnut kuulla kun itse aloin kuntouttaa plantaarifaskiittiani:

"Ei ole pakollista ostaa erikoisvempaimia, maksaa suuria summia erilaisista hoidoista tai uusia koko kenkävarastoa."

"Plantaarifaskiitti ei hoidu passiivisilla keinoilla (kuten kylmähoito, venytykset tai lääkkeet), vaan tarvitaan oikeaa tietoa, pieniä muutoksia arjen aktiivisuuteen ja voimaa jalkoihin."

"Oikeanlainen voimaharjoittelu on helppo toteuttaa kotioloissa ja toimii myös kivun lievityksenä, jolloin kivuista pääsee eroon jo muutamassa viikossa."

"Aina on toivoa, ja plantaarifaskiitin hoitaminen on mahdollista!"

 

 

Mitä eroa on plantaarifaskiitilla ja plantaarisella faskiopatialla?

Tässä yksi kurssin luennoista.  Videolla käyn läpi

- miksi kuntoutuksen kannalta on olennaista puhua plantaarisesta faskiopatiasta?

Plantaarifaskiitti on terminä vanhentunut ja ohjaa kuntoutusta passiivisten hoitomuotojen, kuten lääkkeiden ja kylmähoidon pariin. Plantaarinen faskiopatia kuvaa kroonistunutta kiputilaa paremmin ja ohjaa kuntoutusta aktiiviseen suuntaan, jolloin kipujen poistuminen kokonaan on mahdollista.

- mitkä tekijät tuottavat kipua kantakalvoon?

Taustalla on aina jonkinlainen ylikuormitus ja kudosten yliherkistyminen joko kantakalvon venytykselle ja/tai kompressiolle. Näiden tekijöiden säätely siedettävälle tasolle on avainasemassa kuntoutumisen kannalta.

- auttaako tulehduskipulääke? 

Saattaa auttaa alkuvaiheessa kipuun, mutta se ei hoida plantaaarifaskiittia kokonaan.

- miksi täyslepo ei ole ratkaisu?

 Kivut palaavat lepäämisen jälkeen jos kudoksia ei vahvisteta ja kuormitusta hallita. Tämä voi olla vaikeaa jos ei tiedetä miten se tehdään.

Miten plantaarifaskiitti sitten kuntoutetaan?

Plantaarifaskiitti on yleisin kantapääkivun aiheuttaja ja maailmanlaajuisesti arviolta 2 miljoona ihmistä saa hoitoa plantaarifaskiitin kipuihin vuosittain. Plantaarifaskiitti onkin siitä erikoinen vaiva, että se saattaa ilmaantua niin sunnuntai liikkujalle kuin aktiiviurheilijallekin.

Toisilla vaiva estää juoksemisen, toisilla jo istumisen jälkeen kantapää on niin kipeä, että on tuskaa lähteä taas liikkeelle. 

Vaivaa voi siis kuvailla monitahoiseksi, ei mitään kaikille toimivia "quick fix" ratkaisuja ole löydetty. Kuitenkin tietyt lainalaisuudet ja säännöllisyys johtavat hyviin tuloksiin, tapauksesta riippumatta.

Plantaarifasktiitin hoito on periaatteessa yksinkertaista, kun ymmärretään

a. että puhutaan rasitusvammasta eikä tulehdustilasta

b. onko taustalla rasitustason nousu vai kehon kapasiteetin lasku vai molemmat

c. että kivun lievittymisen jälkeen aktiviteetteihin palataan maltilla ja suunnitellusti 

d. että kuntoutuksen aikana on nähtävä mitattavaa kehitystä hallinnassa, voimassa ja liikkuvuudessa, jotta voidaan olla varmoja kipujen poistumisesta myös tulevaisuudessa 

Tästä tiedosta huolimatta, monesti hoito jää kesken tai vajavaiseksi, jolloin plantaarifaskiitti helposti uusiutuu.

Riittävä ymmärrettävä tieto, nousujohteinen selkeä ohjelmointi ja oikeat arjen valinnat siivittävät sinutkin onnistumiseen!

Olet todennäköisesti täällä koska..

  • Sinulla on aamulla ensiaskelten aikana tai paikallanolon jälkeen kipua kantapään etuosalla
  • Haluaisit aloittaa juoksun tai lisätä juoksumäärää, mutta jalkapohjakipu estää sen
  • Koet ärsyttävää kipua jalkapohjassa kipua kävellessä tai pitkään seistessä
  • Sinulla on hankaluutta nousta varpaille
  • Sinulla on jäykät nilkat tai kireät pohkeet
  • Olet koittanut kuntouttaa plantaarifaskiittia, kuitenkin onnistumatta siinä
  • Koet, että hyvien kenkien löytäminen on hankalaa
  • Toivoisit, että voisit liikkua vapaasti ilman pelkoa kantapää kivun uusiutumisesta

Jos vastasit yhteenkin kohtaa kyllä, tämä verkkokuntoutus on sinulle.

Plantaarifaskiitti 101 - eroon plantaarifaskiista!

 Kun aloitat kurssin ja alat seurata ohjeita, alkaa kantapääkipusi lievittyä välittömästi. 

Kurssin kuntoutus jakautuu 4 vaiheeseen, ja voit edetä niin pitkälle kuin sinulle tarvetta. 

1. vaihe - Kivunhallinta

Sisältää simppelit ohjeet päivittäiseen kivunlievityksen. Muutama minuutti päivässä ja kivut poistuvat useimmilta jo ensimmäisessä viikossa!

2. vaihe - Voiman ja hallinnan palauttaminen

Harjoittelu ohjeet kadonneen hallinnan ja heikentyneen voiman palauttamiseen.

3. vaihe - Aktiivisuuden määrään lisääminen

 Tämän vaiheen aikana onnistut palaamaan aktivitteetteihin jotka ovat jääneet plantaarifaskiitin takia unholaan.

4. vaihe - Palaaminen intensiiviseen liikuntaan

 Sisältää harjoitteet ja ohjeet miten voit lisätä harjoittelun kuormitustasoa, ilman, että kivun palaavat.

Kurssi alkaa kattavalla teoria luennolla, jonka aikana opit mm. miksi juuri sinulla on plantaarifaskiitti, miten muutosta voi seurata ja mitä plantaarifaskiitin kuntoutus pitää sisällään. 

Mukana on myös huippu suosittu Plantaarifaskiitti kivunlievitys-opas! 

Kurssi on suunniteltu olemaan tukenasi aina sinne asti, että vaiva on oikeasti historiaa. 

Kävele taas kivuitta

Eikö ole kiva lähteä kävelylenkille, tai pahimmillaan edes kävellä autolle, kun kantapään alle tulee kipu joka askeleella?  

Oikeat jalkineet, apuvälineet ja harjoittelu lievittävät plantaarifaskiitti kipua - ja voit taas kävellä!

Palaa juoksuun ja muihin harrastuksiin

Monelle plantaarifaskiitti muodostuu juoksun aloituksen yhteydessä, ja monesti koko harrastus jää tätä myöden pois kokonaan. Oikea harjoittelu ja jalan vahvistaminen mahdollistavat juoksuun palaamisen!

Pääse eroon aamukivusta

Aamun ensiaskelten kipu on tyypillinen oire plantaarifaskiitille, ja monelle se on hyvin piinaava. Mieti jos aamusi alkaisi kivuitta ja päiväsi olisi heti parempi.

Kivusta on mahdollista päästä eroon ilman erikoisia vempaimia tai taikakonsteja!

Säästä rahaa ja aikaa!

Yksi käynti vastaanotollani maksaa 99€ eli tämä verkkokurssi on halvempi kuin yksi käyntikerta! Se kuitenkin sisältää yli 5 vastaanottokäynnin verran tietoa, ohjeita ja harjoittelun suunnittelua. 

Vastaanotolla sama kuntoutus maksaisi yli 500 euroa. Säästät siis rutkasti kun ostat verkkokuntoutuksen!

Monesti tällaisen määrän sisäistäminen vie aikaa, jolloin on jopa parempi, että ne ovat helposti omaksuttavassa muodossa verkkoalustalla. 

Nyt sinulla on ohjeet ja luennot käytössäsi niin kauan kuin tarvitset!

Miksi Plantaarifaskiitti 101 verkkokuntoutus toimii?

 

Tällä videolla käydään läpi miksi plantaarifaskiitti 101 -verkkokuntoutus toimii. Tässä esitellään myös tarkemmin kurssin sisältöä.

 

Kuntouta plantaarifaskiitti itse -Plantaarifaskiitti 101 verkkokuntoutusken avulla onnistut!

 

Oletko valmis pääsemään eroon plantaarifaskiitista lopullisesti?

Nyt voit se on mahdollista yhden verkkokuntoutusken avulla!

Osta tästä!

Tyytyväisyystakuu! 

Monet vastaavat ohjelmat lupaavat täydellisen kivun lievityksen ja vaivan poistumisen ajassa X, mutta on syytä olla realistinen, että kuntoutuminen on yksilöllistä. Esimerkiksi itselläni kivut lievittyivät lähes nollille jo ensimmäisen viikon aikana, mutta kokonaan ne poistuivat vasta parin kuukauden päästä.

Voit kuitenkin ostaa huoletta, sillä annan tuotteella 100% tyytyväisyystakuun kurssin läpikäyneille!

Metodi on testattu ja onnistujia on tuhansia, joten olen vakuuttunut, että sinäkin onnistut!

Eli joko..

 Löydät etsimäsi avun 

 Koet saaneesi rahoillesi vastinetta

 Ja säästät rahaa ja aikaa kun sinun ei tarvitse lähteä hoitamaan vaivaasi vastaanotolla

...tai saat pyytää maksusi palautusta

 

Näin hyödynnät tyytyväisyystakuun käytännössä*:

1. Lähetä minulle sähköpostitse tieto mistä tuotteesta haluat rahan palautuksen 

2. Teen hyvityksen, kun luen sähköpostisi

3. Hyvityksen saatuasi voit antaa palautetta, jotta voin kehittää tuotetta paremmaksi

*Huom. valitettavasti rahan palautusta ei voi toteuttaa liikuntaeduilla maksettaessa.  

Osta nyt - ilman huolta!

Verkkokuntoutuksen tekijän esittely

Olen Sami Pesto, jalkaterapeutti, terveysalan yrittäjä ja Jalkapäivä-metodin kehittäjä. Olen toiminut jalkaterapeuttina vuodesta 2012 ja vastaanotollani kuntouttanut ja hoitanut kymmeniä tuhansia jalkoja. 

Jalkavaivojen hoito on minulle sydämen asia ja suhtaudun intohimoisesti ihmisten auttamiseen, sillä pahimmillaan jalkavaivat saattavat rajoittaa ihmisten arkea massiivisesti.

Yli 10 vuoden työkokemukseni jalkaterapeuttina ulottuu niin huippu-urheilusta (sm- ja mm- tason urheilijoita mm. juoksusta, salibandystä ja amerikkalaisesta jalkapallosta) perusterveydenhuoltoon, ja asiakkaitani ovat hyvin eri-ikäiset ja toimintakyvyltään erilaiset ihmiset. Teen päivittäin töitä ihmisten kokonaishyvinvoinnin kehittämiseksi. 

Koulutan aktiivisesti kollegoitani ja olen toiminut tuntiopettajana Metropolia Ammattikorkeakoulussa jalkaterapia koulutusohjelmassa. Metodini ovat ylittäneet uutiskynnyksen useasti ja herättävä jatkuvasti kiinnostusta eri medioissa.

Jalkaterapeutti Sami Pesto asiantuntijana eri medioissa

Iltasanomat

Helsingin Sanomat

FIT-lehti

Lapinkansa

Iltasanomat

Kokemukseni plantaarifaskiitin kuntoutuksesta

Itselleni "hankin" plantaarifaskiitin palatessani juoksuun akillesoperaation jälkeen. Innostuin osallistumaan polkujuoksutapahtumaan, jossa olikin yllättävän paljon ylä- ja alamäkeä. Akilles kesti hyvin, mutta kantapää kipeytyi. Sain kuitenkin kivun lievittymään jo ensimmäisen viikon aikana kuntoutuksella, mutta huomasin kipujen palaavan, mikäli laiminlöin harjoittelua. 

Sitten lähestyin kuntoutusta "elä niinkuin opetat"  ajatuksella ja homma alkoi rullaamana. 

Plantaarifaskiitti on myös yksi yleisimmistä vaivoista, joita kohtaan vastaanotollani. Ja onkin erikoista, mutta plantaarifaskiitille tyypillistä, että vaiva esiintyy hyvin erilaisilla ihmisryhmillä. 

Plantaarifaskiitista tuli puoli vahingossa minulle suuri kiinnostuksen kohde ja asiakkaita löysi vastaanotolleni juuri tämän vaivan kautta. 

Hoitomenetelmäni on hioutunut onnistumisten ja epäonnistumisten kautta  toimiviksi ja nykyään asiakastyytyväisyys on ollut korkea. Myös ihmiset, jotka eivät ole saaneet apua muualta ovat päässeet vaivastaan eroon hoitomenetelmäni avulla.

Verkkokurssin tiedot ja kuntoutusohjelmat perustuvat viimeisimpiin tutkimustietoihin plantaarifaskitiin kuntoutuksesta ja yli 10 vuoden kokemukseeni vaivan hoitamisesta.

Toivon sydämeni pohjasta, että tämän kurssin avulla tämä kuntoutusjakso on viimeinen, joka sinun tarvitsee käydä läpi hoitaessasi vaivaasi.

Itseltäni ainakin meinasi mennä järki kun niinkin pieni asia kuin kantapää voi viedä niin paljon huomiota ja rajoittaa elämään. Ennen kun sain sen kuntoon. 

-Sami Pesto, jalkaterapeutti

Kuntouta plantaarifaskiitti itse -Plantaarifaskiitti 101 verkkokuntoutusken avulla onnistut!

 

Oletko valmis pääsemään eroon plantaarifaskiitista lopullisesti?

Nyt voit se on mahdollista yhden verkkokuntoutusken avulla!

Osta tästä!

Etkö ole vielä vakuuttunut?

Tai epäiletkö, onko sinulla plantaarifaskiitti?

Tai haluatko kysyä jotain muuta?

Tarjoan maksuttoman puhelin- tai sähköpostikonsultaation, kerro jalkaterapia tarpeestasi sähköpostitse [email protected], ja olen yhteydessä. Jos haluat yhteydenoton puhelimitse, lisää puhelinnumerosi yhteydenottoon.